10 Aralık 2007 Pazartesi

HEDEFİMİZ 1 MİLYAR DOLARI AŞMAK


Anadolu Sigorta’nın Silivri Klassis Hotel’de düzenlediği ‘Basınla Haftasonu Buluşması’nda konuşan Genel Müdür Mustafa Su, geçen yıl 1 milyar YTL’yi aşan Anadolu Sigorta’nın bu yılki üretim hedefinin 1 milyar dolar olduğunu söyledi.

===========================================

The chief executive officer of Anadolu Sigorta Mustafa Su: OUR TARGET IS TO EXCEED ONE BILLION DOLLARS The chief executive officer Mustafa Su, delivering a speech at “The Weekend Meeting of Anadolu Sigorta with the Press”, which was held in Silivri Klassis Hotel, the production target of Anadolu Sigorta, which exceeded TL one billion last year, is NTL 1 billion this year

===========================================

Mustafa Su, Directeur Général de la Société « Anadolu Sigorta »:« NOTRE OBJECTIF EST DE DEPASSER LE SEUIL D’UN MILLIARD DE USD »Musfata Su, directeur général a affirmé lors de la « Rencontre de fin de semaine avec la Presse » organisée à « Silivri Klassis Hotel » que l’objectif de la société « Anadolu Sigorta » ayant dépassé le seuil d’un milliard NLT l’année dernière est d’atteindre un milliard de USD à titre de production pour cette année.

===========================================

3-4 Kasım tarihlerinde Silivri Klassis Hotel’de düzenlenen basınla buluşma toplantısında konuşan Anadolu Sigorta Genel Müdürü Mustafa Su, sigorta sektöründe gelişimin yeterli olmadığını söyledi. Sektörü yabancı ülkelerle kıyaslayan Su, “Sektördeki gelişme kendi içinde olumlu görünebilir, ancak bırakın gelişmiş ülkeleri, gelişmekte olan ülkelerle karşılaştırdığımızda bile çok yeterli olduğunu söylemek mümkün değil” dedi. Hayat sigortalarının önceden yüzde 20 olan payının yüzde 14’e gerilediğini hatırlatan Su, elementer branşlarla ilgili şunları söyledi: “Hayat dışında ise yüzde 80’den yüzde 86’ya yükseldiğini görüyoruz. Bunda hayat dışı sektörde son yıllarda meydana gelen reel büyümenin yanı sıra bireysel emekliliğin devreye girmesinin de etkisi var. 2006 yıl sonu prim üretimine baktığımızda kaza ve trafik branşlarının toplamda yüzde 56 oranında pay aldığını görüyoruz, diğer branşlar ise yüzde 44. Yani hâlâ sektörümüzde lokomotif branşlar trafik ve kaza. Şirketimiz için de 2005 yılında kaza ve trafiğin prim üretimindeki toplam payı yüzde 50.7, 2006 yılında ise yüzde 53.5. Sektörün bir miktar altında olmakla birlikte Anadolu Sigorta için de lokomotif branşlarımızın kaza ve trafik sigortası olduğunu söylemek mümkün.”


HEDEF 1 MİLYAR DOLAR


Anadolu Sigorta’nın 2006 yılını da prim üretiminde üst üste beşinci kez birinci olarak tamamladığını kaydeden Su, “2007 yılının ilk altı ayında da 590 milyon YTL ile yine sektörün en fazla prim üreten şirketi olduk. 2006 yılında ise, Anadolu Sigorta olarak sektörde bir ilke imza atıp 1 milyar YTL’lik üretimi aşmıştık. Bu yıl sonu için hedefimiz, prim üretiminde 1 milyar doları yakalamak” dedi.


KÂRLILIK YÜKSELECEK



2006 ve 2007’nin ilk altı ayı kıyaslandığında kazanın genel toplam içindeki payının yüzde 34.90’dan 36.35’e yükseldiğinin ve trafiğin payının da yüzde 19.40’dan 16.15’e düştüğünün görüldüğünü söyleyen Su, diğer branşların ise hemen hemen aynı kaldığını belirtti. Su, 2007’nin dokuz aylık rakamlarına göre Anadolu Sigorta’nın 846 milyon YTL prim üreterek liderliğini sürdürdüğünü kaydederek sözlerine şöyle devam etti: “Prim üretiminde elbette birinci olmak istiyoruz ancak bundan daha önemlisi Anadolu Sigorta’nın kârlılığı. Çünkü şirketleri prim üretimi değil, kârlılık büyütüyor. 2006 Eylül–2007 Eylül mukayesesi yaptığımızda toplam prim üretimimiz yüzde 16 arttı, teknik kârımız 11 milyon YTL seviyelerine yükseldi, toplam aktiflerimiz 1,4 milyar YTL’ye yaklaştı, ödenmiş sermayemiz ise 275 milyon YTL. Bunu önümüzdeki iki sene içinde 500 milyon YTL’ye yükseltmek istiyoruz. Öz kaynaklarımız 679 milyon YTL’ye yükseldi. Buradaki artışımız da yüzde 41 civarında. Brüt kârımız 20,5 milyon YTL’den 55,6 milyon YTL’ye çıktı. Brüt kârdaki artış yüzde 171,5 civarında. Net kârdaki artış da yüzde 137 civarında. Kârlılık amacına ulaşırken, sigortacılığın gelenekselleşmiş tarzlarını uygulamaktan ziyade başka usullerle, daha dinamik, daha hızlı, daha kârlı çalışmaya gayret ediyoruz.”


KOBİ’LER HEDEF MÜŞTERİ GRUBU


Sözlerine KOBİ’ler ile devam eden Mustafa Su, dinamik yapıları, girişimci ve değişikliklere açık karakterleriyle KOBİ’lerin, gerek gayri safi milli hâsıladan aldıkları pay, gerekse yarattıkları katma değer ve istihdamla ülkemiz ekonomisinin olduğu gibi, sigortacılık sektörünün de önemli yapı taşlarından olduğunu kaydetti. Anadolu Sigorta’nın portföyünün içerisinde KOBİ’lerin payının oldukça yüksek oranda olduğunu vurgulayan Su şunları söyledi: “Bu işletmeler şirketimizin hedef müşteri gruplarındandır. Şu anda KOBİ’lerin bütün ihtiyaçlarını bir paket içinde karşıladığımız, risklerini güvence altına aldığımız Anadolu İşyeri Paket Sigorta Poliçemiz mevcut. Ancak elbette sadece bununla yetinmiyoruz, KOBİ’lere yönelik yeni ürünler geliştirmeye çabalıyoruz. Hâlihazırda KOBİ’lere yönelik işkolu bazında hazırlanmış paket sigorta ürünlerimiz de var. Mesela Eczane Sigorta Poliçesi, Anadolu Akaryakıt Servis İstasyonu Poliçesi, Turistik Tesis Sigorta Poliçesi, Noter Paket Poliçesi gibi özelliklerine göre farklılaştırılmış paket poliçelerimiz var. Amacımız, sigorta konusu işletme grubuyla ilgili olarak, yangın, yıldırım, deprem, kötü niyetli hareketler, terör, su hasarları, hırsızlık, cam kırılması gibi birçok ana teminat yanında, işletmeye özel riskleri de teminat altına alabilmek. Bunlara ek olarak makine, makine kırılmasına bağlı ürün bozulması, elektronik cihaz, hırsızlık, kasa hırsızlık ve yangın, cam kırılması, işveren sorumluluk, üçüncü şahıs sorumluluk, ürün sorumluluğu, KOBİ İhracat Kredi Sigortası gibi ek teminat ve ürünlerimiz de var.”


YILDA 40 MİLYON YTL KAYIP


Anadolu Sigorta’nın fiyatlama modelinin sektördeki klasik anlayışın dışında olduğunu ifade eden Su, “Altyapısı ona göre kurulmuş, fiyatlaması sadece geçmiş dönem hasar sonuçlarına dayalı olmayan, en ince noktaya kadar segmente edilmiş bir yapıda fiyatlama modelimizi değiştirmeye çalışıyoruz” dedi. Su, sektörün ödediği hasarın yüzde 30’unun sahte veya abartılı hasar olduğuna işaret ederek, “Daha titiz kontrol sistemleri geliştirirsek, bu yüzde 30’luk fazlalığı aşağılara indirmek mümkün olabilir. Eskiden beri devam eden sistemi değiştirmek ve hasarı tam anlamıyla kendi kontrolümüze almak istiyoruz. Hangi parçanın değişmesi gerektiği ve hangi fiyattan değişeceğini biz belirleyeceğiz. Bu amaçla yurtiçinden ve yurtdışından bazı firmalarla görüşmelerimiz var. Yıllık 40 milyon YTL’lik bir kaybımız olduğunu düşünürsek, bu parayla Türkiye’de çok iyi organizasyonlar yapabiliriz” diye konuştu

Hiç yorum yok:

tv


Bu site Canlı TV tarafından desteklenmektedir.